Jazzedge Community Forums Introduce Yourself MUSIC AS A SECOND LIFE

MUSIC AS A SECOND LIFE

This topic contains 4 replies, has 4 voices, and was last updated by Thomas LaCroix Thomas LaCroix 1 year, 7 months ago.

• Participant
    Marc BLANDEL

Hi everybody, my name is Marc im french (you’ll read it !) i was a former Physical thérapist during 30years.Ex swimmer of high level I took care of the pole vault team at the Los Angeles Olympics where I lived for 1 year.I am separated, father of 3 children, I live in Lyon since I no longer work for reason of health (but I’m doing very well) I learned and played piano from the age of 8 to 13 years.I met Michel and Tony Petrucciani in 2008, who introduced me to jazz piano.
    In 2016 after 4 years of reflexions and travel ,I decided to live for and my passion for musisc.
    I took intensive courses in a professional music school and I miraculously returned to the Conservatoire de Lyon instrumental composition! I devote myself almost exclusively to music and I must find the way to live before 4 years. the challenge is important considering my level and my age (57) but I am passionate, motivated and happy to get up every day to learn and work my piano. Whatever the result I will not regret anything. There is no a hazard in life among all the beautiful and many encounters I often make, Willie’s presence, skill and generosity make it one of the most precious in my life.

I am looking forward to being among you all and I am sure that together and with the help of willie we will play and have fun more and more.

MARC BLANDEL

Moderator
    Michèle Kessler

Hi Marc,

Your story is extraordinary!
    Let me say that to chose now your passion for music is absolutely admirable.
    I wish you all the best in achieving your goals.
    Geneva-Lyon is not far away… So, we may cross paths some day.
    Just for the record, I fully share your kind appreciation of Willie!

Michèle

Inactive
    Anonymous

Marc, bienvenue au club!
    Nous avons pas mal de choses en commun aussi vais-je le dire en français sans quoi j’y passerai la journée (des tas de choses m’échappent totalement en anglais, ça par exemple I must find the way to live before 4 years, mais heureusement Michèle veille sur moi, haha !)

J’ai été moi aussi athlète de haut niveau, également vécu à Lyon, école dentaire Pont de l’Université, astronome à Saint-Genis Laval pour la Nova du Dauphin dans les années 60, également joué au conservatoire (avec Marius Boeuf 1ère flûte à l’Opéra, Jolivet Incantations, concerto flûte et percus), également été abîmé par le sport (et opéré à Lyon par Trillat), également étudié la composition (sur la côte cette fois) mais trop chronophage, et même les arrangements je n’en fais plus. J’étais dentiste à Antibes et j’ai moi aussi connu Tony (et Philippe mais je n’ai jamais pu rencontrer ni Michel, ni son frère Louis). J’ai eu un très fâcheux accident, un confrère m’a remplacé et sur le fauteuil s’est assis Keith Jarrett j’étais en clinique, je n’en ai rien su. Keith Jarrett lui a laissé un manuscrit, le confrère tout sauf musicien ne me l’a révélé que douze ans plus tard. “Et il est où le manuscrit?!” que je bondis, tu imagines dans quel état j’étais, et lui “quoi? le bout de papier?” (il n’appelait pas ça un manuscrit) “qu’est-ce que j’allais en faire? je l’ai balancé pourquoi, ça vous intéressait?” Ah, j’te jure…

Et l’an dernier, ça a été un déchirement mais j’ai quitté la côte et mes amis musiciens {2beremoved}https://youtu.be/5uEvZROuxmw pour retourner à Lyon tout comme toi, mais cette fois dans la presqu’île qui a bien changé (étudiant j’étais dans les traboules). Et puis bon, moralement ce n’était pas simple et je suis finalement “dans un gros bourg” comme ils disent ici, au milieu des champs, pianistes classiques à la pelle et moi l’improbable unique pianiste de jazz connu dans un rayon de 50 km, dans un groupe sans bassiste (mais excellent chef!) d’où la naissance du Wiskersold que tu découvriras probablement en parcourant le forum. Bienvenue, Marc.

Moderator
    Michèle Kessler

Wow, Wiski One, I am impressed!

I understand this would have been a huge work to write it in English… but I wish everybody could read it.

Although English is not my mother tongue, I may help you translate it.

Just let me know.

Michèle

Participant
    Thomas LaCroix

Ha Ha, I can’t even learn to play piano never mind learning French!

Pardon,

Tom

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.